Scăderea în greutate ajută la stenoza lombară

Stenoza spinala

Tratamentul acestor afectiuni poate fi medicamentos, de posturare, fizioterapie si kinetoterapie, scăderea în greutate ajută la stenoza lombară Dr.

Alin Popescumedic specialist medicina sportiva.

  1. Recuperarea Introducere Hernia de disc este o patologie a coloanei vertebrale ce se caracterizează printr-o degenerare a structurii și formei discului intervertebral, care printr-o herniere a porțiunii centrale a acestuia, comprimă nervii sau maăduva din interiorul canalului vertebral.
  2. Stenoza spinării coloanei vertebrale lombare: simptome și tratament - Cifoză -
  3. Chirurgie spinală minim invazivă - Neuro Hope
  4. TRATAMENTE NATURALE PENTRU STENOZA SPINALA

Programul Willliams este unul din programele kinetoterapice utilizate in patologia coloanei vertebrale lombare, se realizeaza in trei etape si variaza de la un pacient la altul, in functie de localizarea afectiunii, varsta si profesia lui.

Fazele durerilor lombosacrale: In perioada acuta cand durerile lombosacrale sunt intense, cu sau fara iradiere, pacientul nu isi poate calma durerile nici intins in pat si prezinta contractura musculara lombara.

Obezitatea si durerile lombare

In perioada subacuta cand durerile au mai cedat, cele de repaus au disparut, bolnavul se poate misca in pat fara dureri, se poate deplasa prin camera, poate sa stea pe scaun un timp mai mult sau mai putin limitat. Durerea este suportabila daca nu isi mobilizeaza coloana.

Perioada cronica in care pacientul isi poate mobiliza coloana, durerile fiind moderate.

scăderea în greutate ajută la stenoza lombară

In timpul mersului si a ortostatismului, durerile pot aparea dupa o perioada mai lunga de timp. Perioada de remisiune completa, cand pacientul nu mai are simptome, dar oricand se poate repeta un episod dureros. In perioada acuta, cele mai importante obiective sunt posturarea in pozitii antalgice pozitii in care durerea sa se ameliorezerelaxarea generala si a contracturii musculare lombare.

scăderea în greutate ajută la stenoza lombară

Nu se recomanda inceperea exercitiilor din programul Williams in aceasta perioada. In perioada subacuta se initiaza exercitiile Williams cu faza I a acestui program pentru a asupliza trunchiul inferior, constand in exercitii de remobilizare a coloanei lombare, basculari de bazin, intinderea musculaturii paravertebrale.

Scăderea în greutate ajută la stenoza lombară I Williams cuprinde urmatoarele exercitii care trebuie facute de doua ori pe zi, de cate trei-cinci ori fiecare exercitiu.

scăderea în greutate ajută la stenoza lombară

Exercitiul 1: Intins pe spate, genunchii indoiti si incet permitandu-le sa cada pe podea in pozitia intinsa, relaxat; se repeta de cinci ori pentru promovarea flexibilitatii lombare si a ischiogambierilor - musculatura posterioara a coapsei. Exercitul 2: Intins scăderea în greutate ajută la stenoza lombară spate, se flecteaza si se extind genunchii.

scăderea în greutate ajută la stenoza lombară

Exercitiul 3: Intins pe spate, flecteaza genunchii, apoi se aduc ambii genunchi deasupra pieptului si cu ambele maini se trage de genunchi spre piept, se mentine aceasta pozitie pana se numara la zece, apoi se revine la pozitia de start cu picioarele intinse; se repeta de trei ori pentru promovarea flexibilitatii lombare si a ischiogambierilor.

Exercitiul 4: Intins pe spate cu picioarele pe podea, mainile unite in spatele gatului, se ridica un genunchi cat se poate de aproape catre piept; se mentine pozitia cat se numara pana la zece; se revine in pozitia neutra initiala si se repeta cu piciorul opus pana fiecare picior a fost indoit de cinci ori pentru elasticitatea lombara, ischiogambieri, iliopsoas, pentru a creste puterea musculaturii abdominale.

Stenoza lombara: Efectele terapiei Flexie - Detensionare

Exercitiul 5: Intins pe spate cu mainile deasupra capului si cu genunchii indoiti, se incearca lipirea zonei lombare de podea si in acelasi timp se contracta musculatura abdominala; se mentine aceasta pozitie pana la zece si se repeta de cinci ori pentru cresterea puterii musculaturii abdominale superioare si inferioare.

Exercitiul 6: In sezut pe scaun cu mainile pe langa corp, aplecarea capului intre genunchi, permitand mainilor sa ajunga pe podea; se mentine pozitia pana se numara la trei; se aduce corpul in pozitia initiala; se repeta de cinci ori pentru elasticitate lombara si a ischiogambierilor, se creste forta musculaturii lombare inferioare.

Stenoza spinării coloanei vertebrale lombare: simptome și tratament Cifoză Stenoza spinării coloanei vertebrale lombare este o afecțiune patologică în care dimensiunea canalului este redusă. Reducerea lumenului duce la compresia structurilor situate în canal - rădăcinile măduvei spinării. Simptomele bolii sunt determinate exact prin care rădăcinile sunt supuse compresiei.

Faza a II-a a programului Williams. Exercitiul 7: Intins pe spate, se indoaie ambii genunchi, picioarele sunt pe podea; se roteste bazinul si picioarele spre stanga si apoi spre dreapta; se repeta de cinci ori pentru promovarea elasticitatii lombare si a ischiogambierilor.

  • Exercitii de stretching Expertii considera ca una dintre cele mai bune modalitati de prevenire a durerilor de spate si a compresiei spinale este practicarea regulata a exercitiilor de stretching in moduri care utilizeaza intregul corp, inclusiv spatele.
  • Terapia de manipulare in stenoza lombara | CENTROKINETIC
  • Cum să pierzi grăsimea nedorită în mod natural
  • Introducere in stenoza lombara Durerea lombara este, in general, cauzata de scaderea fortei musculare, lipsa exercitiilor fizice si mentinerea unei posturi vicioase pentru o perioada indelungata in orice tip de activitate.
  • Pierdere în greutate kaoir
  • Diagnosticul imagistic Rezonanța magnetică nucleară RMN de coloană lombară — evidențiază cauzele care au dus la apariția stenozei, cuantifică gradul de compresiune duro-radiculară și permite realizarea unui diagnostic diferențial cu alte patologii de coloană.

Exercitiul 8: Pe spate cu ambele mebre inferioare intinse, se aduce piciorul drept pe genunchiul stang; se roteste genunchiul flectat spre dreapta si apoi spre stanga in masura confortului; se repeta apoi cu membrul inferior opus, de cinci ori de fiecare parte pentru elasticitatea rotatoare a soldurilor. Exercitiul 9: Intins pe spate, se ridica un picior deasupra podelei, se mentine pana numarati la zece, apoi se revine cu piciorul pe podea; se repeta de cinci ori pentru cresterea fortei musculaturii abdominale.

scăderea în greutate ajută la stenoza lombară

Exercitiul In ortostatism: genoflexiuni cu mainile in sprijin pe spatarul scaunului, spatele perfect drept, calcaiele raman pe sol. Exercitiul In picioare, relaxat prin inspir si expir amplu, se apleaca in fata usor trunchiul din solduri, cu genunchii intinsi; se incearca atingerea podelei cu degetele mainilor; se repeta de cinci ori pentru elasticitatea lombara.

In perioada cronica se continua cresterea supletii lombare si tonifierea musculaturii slabe, cresterea supletii sfaturi de pierdere în greutate mpa prin exercitii de basculare a bazinului cu Faza III a programului Williams care cuprinde urmatoarele exercitii: Exercitiul Intins pe spate cu o perna sub cap, soldurile si genunchii sunt flectati, picioarele pe podea, cu calcaiele destul de apropiate de fese; pacientul preseaza ferm lomba pe podea, contractand muschii fesieri si abdominali.

Gradat, dupa o perioada de timp, flexia soldurilor si a genunchilor este redusa pana ajung sa fie intinse complet, iar dupa patru saptamani se poate trece la exercitiile din picioare.

PASTILA DE SANATATE CARE SUNT SIMPTOMELE HERNIEI DE DISC

Exercitiul In picioare, cu spatele la perete si calcaiele la cm de acesta; se aplica sacrul si lomba aplatizate pe perete; se apropie treptat calcaiele de perete, mentinind contactul lombei cu acesta. Exercitiul Decubit dorsal: se executa bicicleta, cu pelvisul mult basculat inainte.

Stenoza spinării coloanei vertebrale lombare: simptome și tratament

Este important de mentionat ca aceste exercitii nu sunt standard si se recomanda ca ele sa varieze in functie de pacient si anume: de localizarea afectiunii, varsta si profesia pacientului. De exemplu, pentru cei a caror activitate profesionala consta in utilizarea mainilor si aplecarea in fata a trunchiului, programul trebuie sa fie axat pe consolidarea sistemului vertebral si a ischiogambierilor.

Prognostic Stenoza spinala se refera la colabarea canalului spinal oriunde de-a lungul axei sale.

Pentru cei care stau mult in picioare, programul se orienteaza pe tonifierea musculaturii de sustinere pe verticala a coloanei vertebrale. Citeste si:.

scăderea în greutate ajută la stenoza lombară

Asevedeași